javahermarket

همه چیز اینجا دانلود،بازی،اخبار،کتاب،نرم افزار بازی کتاب جاوا

همه چیز اینجا دانلود،بازی،اخبار،کتاب،نرم افزار بازی کتاب جاوا
 
هر چی بخوای پیدا میشه_دانلود انواع بازی نرم افزار تم_خبر های جالب عـکس کلیپ گوشی نرم افزار گوشی و....
Design by : NazTarin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید






این صفحه را به اشتراک بگذارید

خوش اومدی نظر یادت نره









 

نواختن گیتار با لوگوی جدید گوگل!



  گوگل روز پنجشنبه ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) به مناسب نود و ششمین سالگرد تولد لس پال، مخترع و موسیقی‌دان آمریکایی، لوگوی خود را به شکل یک گیتار الکتریکی تغییر داده است.

نکته جالب توجه این است که این تغییر لوگو فقط به صورت یک تصویر ترکیبی با خطوط نامنظم نیست بلکه کاربران می‌توانند با این گیتار مجازی، آهنگ دلخواه خود را بنوازند.

در واقع این لوگو یک گیتار واقعی است که می‌توان با لمس سیم‌های آن به وسیله نشانه‌گر ماوس، آهنگ نواخت.

گفتنی است لس پال به دلیل نوآوری‌هایش در صنعت ضبط موسیقی شناخته شده است.

وی تکنیک‌های متعددی را در آهنگ‌سازی با گیتار باب کرده که تا به امروز الهام‌بخش بسیاری از نوازندگان گیتار الکتریک بوده است.

آقای پال در ۹ ژوئن سال ۱۹۱۵ در ویسکانسین آمریکا به دنیا آمد و در ۱۳ آگوست سال ۲۰۰۹ در سن ۹۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.

 

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 21 خرداد 1390برچسب:لوگوی جدیده گوگل,نواختن گیتار با لوگوی جدید گوگل, توسط محمد محسن سلحشور
عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری با تلفن همراه هوشمند


مرکز تحقیقاتی Cint با پشتیبانی نوکیا، مطالعاتی در مورد عادات مردم برای عکس‌برداری و اشتراک گذاشتن عکس در ۸ کشور انجام داده و نتایج جالبی به دست آورده است. 

امروزه بسیاری از مردم به جای دوربین دیجیتال استاندارد، از تلفن هوشمند برای عکس‌برداری استفاده می‌کنند. هدف از انجام تحقیقات، پیدا کردن عوامل انتخاب تلفن هوشمند برای عکس‌برداری از دنیای پیرامون است.

مرکز تحقیقاتی Cint این تحقیقات را در ۸ کشور چین، فیلیپین، امریکا، سوئد، سنگاپور، هند، ایتالیا و سوئیس انجام داده است. بیش از ۸ هزار نفر در این تحقیقات شرکت کردند که ۴۹ درصد آنها مرد و ۵۱ درصد زن هستند.

آمار جهانی نشان می‌دهد که بیشر سوژه‌های عکاسی، بچه‌ها و دوستان هستند که هریک ۴۴ درصد از کل سوژه‌ها را شامل می‌شوند و ۴۱ درصد دیگر از سوژه‌ها طبیعت است. اما چرا مردم به جای دوربین از تلفن همراهشان استفاده می‌کنند؟ ۷۰ درصد مردم این طور پاسخ داده‌اند که با تلفن همراه در حال حرکت، سوژه‌ها را سریع‌تر شکار می‌کنند.

کاملا واضح است که مردم علاوه بر عکس‌برداری برای خوشایند خود، دوست دارند آنها را با دیگران به اشتراک گذارند. ۳۳ درصد از مردم نه تنها می‌خواهند سوژه‌های جالبی که شکار کرده‌‌اند به دیگران نشان دهند، بلکه دوست دارند برای خلاقیتشان در عکاسی مورد تحسین دیگران قرار گیرند. هر چه نظرات بیشتر باشد، آنها بیشتر خوشحال می‌شوند.

نکته جالب دیگر این است که عادات تصویربرداری و به اشتراک‌گذاری عکس از کشوری به کشور دیگر فرق می‌کند. در حالی که بیشتر کاربران آسیایی در عکس‌برداری و به اشتراک گذاشتن آن بسیار فعال هستند، در مورد کاربران اروپایی داستان فرق می‌کند. به عنوان نمونه سوییسی‌ها و سوئدی‌ها در مورد اشتراک‌گذاری آنلاین تصاویر خیلی فعال نیستند.

صرف نظر از کشور، نتایج نشان می‌دهد گرو‌ه‌های جوان‌تر مردم در مورد به اشتراک‌گذاری عکس فعالتر هستند. مثلا ۳۰ درصد از سوییسی‌هایی که بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند، تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند.


ما نمودارهایی از سه کشور برتر در زمینه عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری عکس در اختیار شما قرار داده‌ایم. به نظر می‌رسد چینی‌ها با ۸۵ درصد، بزرگترین ملت از نظر تعداد کاربرانی باشد که تصاویرشان را با دوربین تلفن همراهشان ثبت می‌کنند. اما همین کاربران از نظر به اشتراک گذاشتن آنلاین، در رتبه سوم قرار دارند. کابران فیلیپینی با ۶۸ درصد، بالاترین رتبه را در اشتراک‌گذاری آنلاین دارند.

اروپایی‌ها بیشتر دوست دارند تصاویرشان را در کامپیوتر ذخیره کنند تا اینکه آنها را شبکه‌های اجتماعی آپلود کرده و در معرض نمایش عموم قرار دهند.


در هر حال نتایج کلی مثبت هستند. کسانی که برای عکس‌برداری تلفن همراه هوشمند را انتخاب می‌کنند آن را وسیله‌ای برای شکار صحنه‌ها در لحظه می‌دانند. در حالی که این کار با دوربین عکاسی جداگانه ممکن نیست مگر اینکه مدام دوربینی را با خود حمل کنند که احتمالا بیشتر اوقات نیازی به آن ندارند.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 17 خرداد 1390برچسب:, توسط محمد محسن سلحشور
تبلتی با دو بوت

 این دستگاه که ViewPad ۱۰Pro نام دارد دارای ویندوز ۷ حرفه‌ای و اندروید ۲٫ ۲ است و کاربران قادر خواهند بود تا بین دو سیستم عامل با فشردن تنها یک دکمه در صفحه نمایش سوئیچ کنند.

این تبلت از فناوری BlueStacks برای اجرای همزمان اندروید و ویندوز ۷ بهره می‌برد با این تفاوت که سیستم عامل ویندوز ۷ به عنوان سیستم عامل اصلی این تبلت در نظر گرفته شده است.

ViewPad ۱۰Pro یکی از ۳۵ تبلتی است که شرکت اینتل قول عرضه آنرا با پردازنده‌های جدید Oak Trail با قدرت ۱٫ ۵ گیگاهرتز داده بود است.

چیپ جدید اینتل نخستین چیپ این شرکت است که در سطح رقابت با پردازنده‌های ARM که سلطان بلامنازع تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها است می‌باشد.


تبلت ViewPad ۱۰Pro دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و باطری با ظرفیت ۳۵۰۰ mAh است که با دو دوربین در پشت و جلوی خود عرضه خواهد شد.

این تبلت که از لحاظ وزن سنگین‌تر از iPad ۲ است قرار است با قیمتی در حدود ۸۰۰ دلار در ماه آینده میلادی در کشور تایوان عرضه شود.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:تبلتی با 2 بوت,تبلتی که دو سیستم عامل دارد, توسط محمد محسن سلحشور

 

 يك برنامه جديد با نام Chaufr که قابل نصب شدن برروي مرورگر گوگل کروم است، به راحتي به كاربر اجازه مي‌دهد با صحبت کردن و گفتن نام سايت‌ها در اينترنت گردش و يا در موتورهاي جست‌وجو و ويکي‌پديا جستجو كند.

پس از نصب اين برنامه مي‌توانيد برروي آيکون آن کليک كرده و با گفتن نام وب‌سايت‌هاي مختلف به آن‌ها دسترسي داشته باشيد يا با گفتن عبارت wikipedia earth دنبال کلمه يا موضوع earth در ويکي‌پديا بگرديد و يا با گفتن عبارت weather in Tehran به اطلاعات مربوط به آب و هواي تهران دست پيدا كنيد

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:نرم فزاری که با آن میتوانید با اینتر نت حرف بزنید,, توسط محمد محسن سلحشور
ساخت تلویزیون 32 اینچی سه بعدی سامسونگ

 

در این میان با گذشت زمان و ایجاد فناوری‌های جدیدتری مثل وضوح Full HD، امکان اتصال به شبکه اینترنت و جدید‌تر از همه فناوری نمایش تصاویر سه بعدی، این پنل‌های تصویری نیز به این فناوری‌های روز مجهز می‌شوند.

 

  یکی از نکات همیشگی تلویزیون‌های پیشرفته کلاس LCD و LED که تقریبا هیچگاه از زمان ارائه اولین نمونه‌های این مدل‌ها نیز تغییر چندانی را شاهد نبوده، ارتباط معکوس سطح امکان یک پنل با سایز آن است، بطوریکه در اغلب موارد پیشرفته‌ترین نمونه‌ها، بزرگ‌ترین آن‌ها نیز به حساب می‌آمدند.

 

تقریبا هیچگاه امکانات یک پنل ۴۶ اینچی در قالب یک مدل کوچک ۳۲ اینچی قابل دسترس نبود.

 

نکته دیگر در این میان قیمت بسیار بالای پنل‌های بزرگ بخصوص در رده سه بعدی هاست که بدین ترتیب با توجه قیمت بسیار بالای این تلویزیون‌ها، تعداد کاربران استفاده کننده از این فناوری نیز محدود به خریداران با بودجه نامحدود شده، و امکان تهیه این تلویزیون‌ها توسط کاربران عادی معمولا وجود ندارد.

 

اما این روند نیز آرام آرام تغییرات مشخصی را به خود می‌بیند و اولین گام در این زمینه توسط شرکت سامسونگ برداشته شده است.

 

این شرکت به تازگی یک مدل ۳۲ اینچی سه بعدی را به نمایش گذاشته است، که از لحاظ امکانات هیچ تفاوتی با نمونه‌های بزرگ‌تر این کلاس بخصوص Smart TV‌های ۴۰ اینچی این شرکت که به تازگی معرفی شده‌اند، ندارد.

 

این مدل جدید که D۶۳۵۰ نام دارد و در اواسط آوریل امسال بصورت رسمی به نمایش گذاشته شد دارای وضوح Full HD ست و بطور کامل از فناوری سه بعدی پشتیبانی می‌کند.

 

بدین ترتیب می‌توان آن را اولین تلویزیون سه بعدی جهان با سایز ۳۲ اینچی قلمداد کرد.

 

از دیگر قابلیت‌های این پنل کوچک باید به امکان تبدیل محتوای دو بعدی معمول به تصویر سه بعدی یاد کرد که لذت استفاده از این صفحه نمایش را دو چندان می‌کند.

 

پنل ساخت این صفحه نمایش از نوع پیشرفته و اختصاصی Crystal Black است که کنتراست و زاویه دید مطلوبی را ایجاد می‌کند.

 

موتور پردازش سه بعدی تصویر در این تلویزیون نیز از نوع ۳D Hyper real engine است که این یکی نیز هیچ تفاوتی با مدل‌های گرانقیمت و غول پیکر سامسونگ در این رده ندارد.

 

در این تلویزیون برای کاهش هر چه بیشتر پدیده تداخل تصویر (Cross talk) و لرزیدن و چشمک زدن تصویر از فناوری Smart real motion استفاده شده که نتیجه آن تصویری با حداقل میزان تداخل و لرزیدن است، که یکی از مشکلات اصلی تلویزیون‌های سه بعدی یعنی ایجاد سرگیجه و خسته شدن چشم پس از اندکی تماشای تصویر را بطرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

 

دیگر نکته جذاب و مهم در مورد D۶۳۵۰ قرار گیری آن در رده Smart TV‌ها با پشتیبانی آن از سرویس‌های آنلاین در نظر گرفته شده در این قسمت است، بطوریکه با برقراری ارتباط دستگاه با شبکه اینترنت می‌توان علاوه بر جستجو و گشت و گذار در اینترنت به بخش Smart Hub سامسونگ نیز متصل شده و از آن طریق به دانلود Application‌های مختلف پرداخت و به شبکه‌های اجتماعی گوناگون نیز به صورت کامل دسترسی پیدا کرد.

 

شرکت سامسونگ قرار است در گام نخست این تلویزیون را به بازارهای کره جنوبی عرضه کند و هنوز صحبتی مبنی بر زمان انتشار و قیمت احتمالی آن در بازارهای جهانی در دسترس نیست.

 

قیمت در نظر گرفته شده برای این پنل در درون کره رقمی برابر یک میلیون و ۳۰۰ هزار Won است که با یک حساب ساده چیزی در حدود ۱۲۰۲ دلار آمریکا خواهد شد.

 

این رقم با اینکه برای یک تلویزیون ۳۲ اینچی اندکی گران به نظر می‌رسد.

 

اما با در نظر گرفتن قابلیت‌های سه بعدی این پنل به راحتی می‌توان آن را ارزان‌ترین تلویزیون سه بعدی به حساب آورد.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 13 خرداد 1390برچسب:تلوزیون جدید سه بعدی سامسونگ,تلوزیون 32 اینچیه سامسونگ سه بعدی, توسط محمد محسن سلحشور
پیشنهاد ۱۹ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید بخش موبایل نوکیا!

 یک شایعه در دنیای اینترنت، وب سایت به وب سایت در حال چرخیدن است که حاکی از این دارد که مایکروسافت در اندیشه خرید بخش تلفن همراه شرکت نوکیا است.

 

 الدار مورتازین که همیشه اخبار دست اولی از دنیای فن آوری نقل می‌کند در آخرین توئیت خود امروز اعلام کرده است که نوکیا آماده خرید واحد موبایل شرکت نوکیا با مبلغ ۱۹ میلیارد دلار است.

 

البته الدار دو هفته پیش نیز اعلام کرده بود که این غول سخت افزاری در آستانه خرید نوکیا است که ضمن رد شدن این خبر از سوی نوکیا، با واکنش شدید سخن گوی نوکیا روبرو گشت.

 

سخنگوی نوکیا در این باره افزود:«شایعات الدار مانند سخنان فی البداهه‌ای است که یکباره به مغز او خطور می‌کند و او سریع آنرا بر زبان می‌آورد»

 

توئیت الدار با طعنه به نوکیا و مایکروسافت گفته بود: «یک شرکت کوچک نرم افزاری تصمیم گرفته است که برای خرید یک قسمت از یک شرکت کوچک موبایل در حدود ۱۹ میلیارد دلار پرداخت کند».

 

وقتی از او سوال شد که آن دو شرکت کوچک چه شرکت‌هایی هستند او در پاسخ گفت:«فکر کنم کاملا مشخص است MS و نوکیا».

 

در پی اعلام پیش بینی فروش نوکیا در ۳ ماه آینده میلادی، سهام این شرکت به پایین‌ترین میزان خود از سال ۱۹۹۸ رسیده است و این شرکت با این وضعیت باید کم کم خود را آماده فروختن بخش موبایل خود به مشتری دست به نقدی به نام مایکروسافت بکند.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:خرید بخش موبایل نوکیا بوسیله مایکروسافت, توسط محمد محسن سلحشور
جایزه بهترین طراحی و نوآوری به مادربرد گیگابایت رسید

 

مادربرد G۱.Assassin گیگابایت، اولین مادربردی است که برنده این جایزه شده است. همچنین این محصول به عنوان یکی از مادربرد‌هایی که بهترین طراحی را در قطعات خود اعمال کرده است، برگزیده شد.

ریچارد چن، معاون بخش فروش و بازاریابی شرکت گیگابات در رابطه با برنده شدن این جایزه گفت: بسیار هیجان زده و مفتخر هستیم که با تولید مادربرد منحصر بفرد G۱.Assassin توانسته‌ایم در میان دیگر تولیدکنندگان این صنعت به عنوان برترین شناخته شویم.

وی افزود: کسب این مقام بر تعهد ما نسبت به ارائه بهترین تجربیات ممکن در بازی‌های رایانه‌ای به گیمرهای زبده افزوده است. همچنین مسئولیت ما نسبت به سازندگان سیستم ها در ارائه ویژگی‌های منحصر به فردی که در دیگر مادربردها به راحتی یافت نمی‌شود، بیشتر می‌شود.

مادربرد G۱.Assassin یکی از مادربردهای خاص در حوزه مادربردهای مخصوص بازی‌های رایانه‌ای است. این مادربرد از استفاده از چندین پردازنده گرافیکی یعنی SLI انویدیا و AMD CrossFireX پشتیبانی می‌کند.

همچنین بر روی برد خود از چیپ صدای Creative و چیپ پیشرفته شبکه BigFoot بهره می‌برد. در مجموع مادربرد G۱.Assassin با پشتیبانی از CrossFireX چهار مسیره و SLI سه مسیره، بهترین گزینه برای گیمرهای حرفه‌ای می‌باشد.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 خرداد 1390برچسب:مادر بورد جدید گیگابایت,مادر بورد از گیگابایتG۱,Assassin, توسط محمد محسن سلحشور
ویندوز 8 امسال عرضه نخواهد شد

 

در شرایطی که بسیاری از کاربران و کارشناسان رایانه‌های شخصی بی‌صبرانه منتظر عرضه رسمی جدیدترین سیستم عامل ویندوز هستند، مایکروسافت عرضه این محصول را به سال ۲۰۱۲ موکول نمود.

 

رئیس شرکت مایکروسافت، استیو بالمر، اعلام نمود که نسخه جدید سیستم عامل ویندوز با نام ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲ عرضه خواهد شد.

 

وی در همایش Microsoft Developer Forum در توکیو گفت این شرکت سخت در تلاش است تا نسخه جدید این سیستم عامل را عرضه نماید که علاوه بر استفاده در رایانه‌های شخصی، بر روی بازار تبلت‌هایی که سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی می‌کنند نیز اثر خواهد گذاشت.

 

با توجه به بازار داغ رقابتی تبلت‌ها، مایکروسافت حساب ویژه‌ای برای این نوع محصولات در سال ۲۰۱۲ باز نموده است.

 

اقدامات این شرکت علاوه بر معرفی نسخه‌ای از ویندوز ۸ مخصوص تبلت‌ها، می‌تواند معرفی یک تبلت جدید با برند Microsoft نیز باشد.

 

از اقدامات دیگر مایکروسافت در سال ۲۰۱۲ می‌توان به توجه ویژه به مقوله رایانش ابری(Cloud Computing) اشاره نمود که قطعاً جایگاه ویژه‌ای در ویندوز ۸ خواهد داشت.

 

او با پیش‌بینی آینده ویندوز اظهار کرد که روزی فرا خواهد رسید که به سختی می‌توان میان یک تلفن همراه، یک تبلت، و یک رایانه شخصی تفاوت قائل شد.

 

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 7 خرداد 1390برچسب:ویندوز 8, توسط محمد محسن سلحشور
تبلت TH۷۰۰ از فوجيتسو
تبلت TH۷۰۰ از فوجيتسو
این تبلت با استفاده از صفحه نمایش ۱۲.۱ اینچی مالتی‌تاچ به شما امکان کار با قلم و یا انگشتان را می‌دهد. همچنین این صفحه نمایش که از نوع LED است، توانایی چرخش در دو جهت را دارد و می توان آن را بر روی کیبرد خواباند.

همانند نت‌بوک دیگر فوجیتسو یعنی T۵۸۰ این مدل نیز از گیرنده GPS برخوردار است که به کاربران اجازه می‌دهد در هر کجایی از دنیا که هستند موقعیت دقیق خود را بیابند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد لپ‌تاپ‌های فوجیتسو این است که معمولا توانایی اضافه کردن یک باتری یا هارددیسک اضافی را به کاربران می‌دهد. یعنی می‌توان با جدا کردن درایو نوری؛ که در این مدل شرکت فوجیتسو امکان انتخاب بین درایو بلوری کمبو و دی وی دی رایتر را به کاربران می‌دهد، یک هارددیسک و یا باتری اضافی را نصب کرد که انجام این مهم به نیاز کاربر بر می‌گردد.

در زمینه امنیت اطلاعات نیز این مدل از جلوگیری پیشرفته سرقت و سنسور شناسایی اثر انگشت بهره می‌برد. از طرفی به دلیل برخورداری از سنسور تشخیص شدت نور، روشنایی صفحه نمایش را به صورت خودکار تغییر می‌دهد که باعث طول عمر باتری می‌شود.

این نت‌بوک که به زودی با پشتیبانی بهین تکنولوژی عرضه می‌شود؛ با پردازنده‌های متنوعی که بیشتر شامل سری Core i۵ , i۳ می‌شود طراحی شده است و از دیگر مشخصات فنی آن می‌توان به چهار گیگابایت رم از نوع DDR۳ با سرعت ۱۰۶۶، ۵۰۰ گیگابایت هارددیسک با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه و وزن ۱.۸ کیلوگرمی اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های این نت‌بوک می‌توان به پشتیبانی از انواع پورت‌های ارتباطی هم چون USB، HDMI، VGA، Ethernet یاد کرد. هم چنین این نت‌بوک در صورت استفاده از دو باتری می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۱۰ ساعت را تامین کند.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 6 خرداد 1390برچسب:تبلت جدید فوجیتسو,تبلت جدید, توسط محمد محسن سلحشور

با استفاده از سرویس Google Business Photos مشاهده داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با زاویه دید ۳۶۰ درجه امکان‌پذیر است

%مشاهده داخل مغازه‌ها در سرویس جدید گوگل !

شرکت گوگل به تازگی سرویس جدیدی ارائه کرده است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند از داخل شرکت‌ها و فروشگاه‌ها دیدن کنند.

با استفاده از این سرویس که Google Business Photos نام دارد، مشاهده داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با زاویه دید ۳۶۰ درجه امکان‌پذیر است.

این سرویس بخشی از گوگل مپ به‌شمار می‌رود و در حال حاضر فقط برای چند شهر در آمریکا استرالیا و ژاپن ارائه می‌شود.

گوگل گفته قصد دارد هر چه سریعتر این سرویس را در اختیار کاربران دیگر شهرها و کشورهای جهان نیز قرار دهد.

این سرویس همانند بسیاری دیگر از خدمات گوگل، به رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد سرویس Google Business Photos به ویژه برای مشاهده اندرون رستوران‌ها و غذاخوری‌ها مناسب باشد زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند بتوانند قبل از رفتن به رستوران مورد نظر خود، تمیزی و چیدمان آن را مشاهده کنند تا بدانند در چه مکانی غذا صرف می‌نمایند.

javahermarket


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 خرداد 1390برچسب:, توسط محمد محسن سلحشور

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد